Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

27. marts 2017

Endnu en lille opdatering på

Pyhh, nu går det en anelse langsommere - af flere grunde.

Jeg er begyndt at lave "Larvecomix" ;-) ... og det tager tid (dvs tegninger af larveudsnit). Jeg gør det for at vise forskelle på især Småsommerfuglene, som der ikke er ret meget materiale af ... at all.

Så derfor skal det gøres så rigtigt, sikkert og gedigent, som skåret ud i pap af Jørgen Clevin (hvis nogen endnu kan huske ham ;-) )

Men samtidig trækker det processen noget ned - og lægger også en standart for de øvrige, allerede færdige sider, som af og til skal pudses til og "maximeres" (som det hedder på nudansk)

Desuden begynder Foråret at trække i mig - og jeg "pjækkede i går" og tog ud på heden, hvor jeg mødte 4-5 forsk larvearter :-)<

- - - - - - - - - - - -

Nå, et kort resumé af den forløbne tid:

Her f.eks en ultra aktuel larve i løbet af de næste 14.dage ... ja, allerede nu, for et af billederne er taget den anden dag

En dobbeltside med Okkergul pletvinge - Melitaea cinxia



Foto: Kjeld Brem

De senest indberettede arter i Naturbasen: