Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

31. juli 2017

Larvebogen ... Er de forvirret? - for det er jeg også!

Efter at have ligget næsten "død" i et par måneder, er der igen kommet lidt skred i projektet.

Faktisk var jeg næsten ved at skrotte det hele, da jeg havde været ved Bogtrykkeren. Han sagde, at det så rigtig fint ud, og billedkvaliteten var udemærket, men ...

... det hele skulle bare laves om!

Fordi der manglede marginer mv - og det hele var for sammenpresset.

Jamen - kan kan så ikke bare trykke det på større papir og skære af lidt længere ude? ;-)

Men jeg kunne godt se, at det ville blive grimt - så det var "På den igen ... " - men nu er det sidste gang, jeg ændrer konceptet (nu kører det på 3. omgang)

Samtidig har jeg selv ligget noget brak i lidt "halvkrise" i det tidlige forår, så det har været lidt svært at komme i sving.

Sideløbende med det hele har flere andre været ude at "fiske efter fotos" (mine)

- og det var måske også det, der gav et stød fremefter. Egentlig var jeg indstillet på at lade andre overtage projektet - og så lade dem benytte mine fotos. Men de "andre" ville ikke lave det nær så avanceret, mere ala en "mainstream bog" med en sommerfugl og et larvefoto i det ene hjørne.

Det har hele tiden været min ide, at det skulle være en decideret LARVE-bog, til bestemmelse og overblik osv, med larvekalender, måske et mindre billedregister til overblik.

Så, skal det blive til noget ordentligt, må jeg åbenbart selv gøre det - men flere, lign. projekter er igang, eller i støbeskeen ...



Foto: Kjeld Brem

De senest indberettede arter i Naturbasen: