Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

6. september 2017

afføring fra husmår, Ilder, pindvin, eller noget andet?

Jeg fandt her tilmorgen noget afføring i mit værksted, lige foran døren til garagen (sammenbrygget værksted og garage) på et stykke pap.

Der en ca 5cm sprække mellem garageporten og fundamentet, så der er masser af mulighed for noget kun komme ind..

Oppe ved loftet mv, der sidder spindevævet der stadig så der har ikke været noget forbi..

Mit uddmiddelbare gæt var en kat, da flere holder kat i området og vi selv har inde katte, så størrelsesmæssiget kunne det ligene..

Dog kan den store våde plet ikke passe med en kat, da de normalt er "rene" så at lægge en oven på deres tis, samt der heller ikke er stænk på det omliggende træ..

Hr googlet lidt og fundet at hvis det er en husmår, så burde der være hår, knogle rester mv. i afføringen, men det kan jeg ikke finde (se billede 3) men fandt også en andet tråd hvor der stod at en husmår spiser bær, så derfor kan det jo godt være..

vi har ikke set pindsvin, men derfor kunne det måske odt være det

Bor i Hadsten ud mod Mark, så der er masser af muligheder for noget bare har været på visit.

Vi har ikke oplevet rumstering på loftet (endnu)



Foto: Rene K

De senest indberettede arter i Naturbasen: