Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

3. januar 2018

Hvilken

Har nu selv siddet og bøwlet lang tid med en ekstrem-hurtig rovfugl (til højre i billedet) - men kan IKKE selv finde frem til ID.

Håber der til trods for vild dårlige fotos, at nogen kan hjælpe - eller ihvertfald kan komme med et bud.

I går 2/1-18 - få km fra Gettrup i Sydthy, - en lille smal vej - og udelukkende store markarealer til begge sider.

Jeg gjorde holdt for at følge en Tårnfalk, der havde spottet noget på marken. (Tænkte at den måske kom tættere på mig).

Men pludselig opdager jeg så denne ekstrem hurtige rovfugl - flyvende hen i retning af Tårnfalken, og jeg tænkte bare: "hvad sker der lige"!

Tårnfalken flyver roligt væk fra "sit obs-emne" .... men rovfuglen fortsætter stadig i turbofart (i sin egen retning) og sætter sig så i toppen af et større læbæltebeplantning.

Mig ud af bilen, - men i det samme letter rovfuglen .... og er bare væk!

Sidder nu bare her og tænker ... hva´ søren var det dog for én?

Hvis nogen nu siger: Spurvehøg ... så vover jeg pelsen og siger: NEJ, det tror jeg godtnok ikke det var.

Fuglen synes "noget - endda ret meget" større en Tårnfalken.

Har en lille stribe VILD DÅRLIGE fotos, men måske nogen kan tyde dem alligevel.

Det håber jeg :-)

På forhånd tak

Karen



Foto: Karen Thomsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: