Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

21. marts 2008

Makrofotografering af planter

Hej

Jeg vil gerne i gang med at fotografere planter især mosser, det vil sige ting, der er stillestående. Indtil nu har jeg haft problemer med at få de mindre detaljer med.

Jeg har i forvejen Canon 400D med Tamron 17-50:2,8. Jeg kender ikke meget til fotografering, men ud fra hvad jeg har kunnet læse mig til, har jeg brug for et makroobjektiv med ikke for stor brændevidde.

Jeg har kigget på Canon 60:2,8 og Sigma 50:2,8. I en test virkede det som om, de fik nogenlunde lige god bedømmelse. Jeg er klar over, at Canons objektiv ikke kan bruges på Canons større kameraer, men jeg regner med, at mit nuværende kamera skal holde i mange år.

Hvad er jeres erfaringer med de to objektiver, er de lige gode, eller bør jeg overveje et helt andet mærke og objektivstørrelse?

Hilsen

Klaus

De senest indberettede arter i Naturbasen: