Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

23. februar 2018

Tam musvåge?

Jeg er ny-registreret bruger af dette forum, men har faktisk haft megen glæde at følge det via rss gennem længere tid. Jeg synes, det er interessant at følge bestemmelsen af fugle-ID og ikke mindst rovfuglene.

Nu har jeg så besluttet mig for selv af søge lidt hjælp. Jeg vedlægger tre billeder af en rovfugl taget i dag den 23. februar 2018 tæt på Brabrand sø på Stavtrup siden.

Her har man fra Kommunens side gang i anlæggelsen af et lille vandhul til gavn (forhåbentlig) for salamander og andre padder. I den forbindelse er en stor gravemaskine i færd med at udgrave en hel del jord, som placeres lidt væk fra vandhullet. Her har vi så fået besøg af en rovfugl, som spadserer rundt på jorden og finder orm, eller flyver omkring i nogle træer tæt på. Den virker på ingen måde skræmt af mennesker, som går tæt forbi med hunde. Flere har undret sig over, om den evt. var syg, og en enkelt var i færd med at tilkalde en dyreambulance. Kan nogen sige lidt om fuglen og denne adfærd? Jeg har to fotos mere, som jeg gerne ville tilføje? Hvordan?



Foto: Einar Rud

De senest indberettede arter i Naturbasen: