Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

4. marts 2018

En rødhals er flyttet ind !!!! NYBEGYNDER

Hej ....

Vi er en lille familie der bor i Rækkehus i Rødovre, og da vi ofte har rotter i området er det forbudt at fodre fugle.

Men for 3 dage siden (da der var den ekstreme kulde) kom der en lille fyr på visit ind under vores overdækket terrasse, et par timer senere var den der stadig... mit mødrehjerte hakkede lidt nødder, solsikker, havregryn og satte det ud samt lidt vand, så snart jeg var inde kom den lille fyr igen og den både spiste og drak. Jeg tog både mad og vand ind igen ved aftentid,.

Næste morgen sad den lille fyr troligt og ventede på trappen og den fik mad og vand igen. Nu er vi på 4 dag og den flytter sig ikke når vi kommer ud, den er 85% af dagen under vores overdækket terrasse og spiser livligt. (Jeg tar mad og vand ind hver aften)

Spørgsmål:

- Andet jeg kan gøre for vores nye lille ven?

- bliver den hele sommeren?

- kan de blive tamme?

PS. Den kan sagtens flyve, og den er ikke svækket., så ikke derfor den er “flyttet” ind. og ungerne nyder synet indefra.

Kærlig hilsen en normalt ikke fugle interesseret lille familie.


Foto: Kate Wermuth

De senest indberettede arter i Naturbasen: