Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. maj 2008

Æg lagt på "stenrede" NYT!

I dag opdager vi at "stenreden" i nat er blevet tilføjet med endnu et æg - og at reden nu er blevet yderligere polstret med små kviste...

- Hvem har en idé om hvilken fugl der kan tænkes at være på spil!?!

På forhånd tak!

Mvh. Kristina & Thomas (5176 4343)

_______________

Ciat fra ''Æg lagt på "stenrede"'' 4. maj: Jeg stiller et særligt spørgsmål her, da min hustru og jeg i dag har oplevet noget yderst mærkeligt - som måske er noget urealistisk, hvor andre holder sjov med os, eller simpelthen skyldes en forvirret fugls handling: Vi har i vores forhave anlagt en japansk have med mange små sten og få større bambusplanter, der nu har visne blade. I eftermiddags opdagede vi ved den ene bambusplantes rod - hvortil der er frit udsyn, men skygge fra en anden plante - at der nu ligger et råhvidt/beigefarvet æg på størrelse og med form af et hønseæg. Ægget ligger på de omtalte små sten - men der ér tydeligvis dannet en klar udhulning i jordens sten svarende til en form der til forveksling ligner en rede (ovalt ca. Ø 60 cm). Vi har valgt ikke at røre ved det, da vi tænker at det er en fordel. Kan det tænkes at nogen laver sjov med os - det kan f.eks. fortælles at vi netop i disse dage selv venter barn!? Vi bor i Odense C i tæt bebygget område og ægget ligger små 2 meter fra vores hoveddør.Er der nogen der har et godt svar?! Mvh. Thomas


Foto: Thomas Estrup Iversen

De senest indberettede arter i Naturbasen: