Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

30. januar 2020

Status opdatering for Larvebogen ca 1 febr 2020

Her kommer en lille status over projektet.

Som udgangspunkt går det fint. Siden jeg har gået på efterløn er der blevet lidt mere tid til at gå ind i sagen - selv om der også har været mange overraskende obstructions, jeg ikke havde forudset. Alt sammen noget, som sætter tempoet ned.

Men i gennemsnit har jeg fået lavet én side ca hver anden dag siden sidste status, hvilket også er noget af det, jeg har kalkuleret med.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Her først en side med Lille Måneplet og Pile-måneplet, sammen

- netop fordi der har været fikumdik med, om de kunne skelnes sikkert eller ej. Den slags går der bestemt en masse tid, og research ekstra med

- men det skulle nu være faldet på plads, via RIGTIG god sparring med Jeroen Voogd (NL), som selv for nyligt har udgivet en moppedreng af en bog med Larver (og Imagos) på hollansk. Der er gennemgået ca 850 arter ... hvilket gør den til et gigantisk værk alene pga artsmængden.



Foto: Kjeld Brem

De senest indberettede arter i Naturbasen: