Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. marts 2020

Natroderiet er så småt begyndt igen :-)

I det ret lune vejr i aftes gav jeg den lige et forsøg efter de tidlige/sene arter og fik knægten med ud i mørket og hænge lidt rødvinssnore op og opsætte lagen og lampe i gården.

Der var en god portion heracliana flere steder i skumringen men der kom søreme også to ugler og et par målere på SD-kortet i mørket.

Er dog noget i tvivl om denne, da jeg ud fra årstid osv. umiddelbart var sat på C. vaccinii, som var forventet, men synes godt nok ikke den matcher ret godt nogle forlæg og kan ærlig talt heller ikke finde andre der helt rammer plet. Den var meget grålig med svage islæt af brunlige nuancer, men lidt svær at få hold på med blitz-lyset. Den lyser ydre linie, der ikke bugter ret meget synes jeg ikke matcher ret godt på vaccinii, ej heller de mørke tegner langs forvinges forkanter.

Hvad vil i kalde den?

Aarhus V. 10.03.2020.


Foto: Jeppe Lyngsø

De senest indberettede arter i Naturbasen: