Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. juli 2008

hjælp til indstilling af canon med macro optik

hej håber en kan hjælpe mig. jeg bruger altid stativ et canon 400 d. næsten alt tid på tv med iso 200-8oo. og skyder med f8-18 dog er mine billeder mere skarp rundt om dyret og sjældent hele dyret er skarp over det hele mens det uden om er 100%,er det fordi jeg køre one shot og med evaluerende måling på og ik patiel måling eller hva?syntes det er blevet noget svære men dog skarpere bare ikke tilfreds endnu,hvad ´billed stilen er sat på troværdigt og kun justeret lidt.en der kan hjælpe har uv filter og modlysblænde.har prøvet alle functioner at skyde med tv er mest tilfredstillende,selv på macro functionen er det alt for lys og ik skarp det er et canon 100mm 1:1 2.8 jeg har på 400d.måske skal 400d ud og et bedre kamera på eller hvad? her er et eksempel?


Foto: allan modeweg-hansen

De senest indberettede arter i Naturbasen: