Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. februar 2006

Hjælp - såret blåmejse

For lidt siden fløj en blåmejse mod vores store sydvinduer. Den faldt ned på terassen og sad temmelig groggy på terassen. På et tidspunkt var den ved at dejse og mit bløde fuglehjerte gjorde, at jeg hentede den ind, så den i det mindste ikke skal sidde såret der i regnen.

Nu sidder den i en kurv med adgang til vand og en mejsekugle. Er det helt forkert det jeg har gjort ? Den bevæger sig i ny og næ, men burde jeg havde ladet den sidde og enten dø eller være kommet sig og fløjet væk ?? Hvad gør jeg nu, bør jeg aflive den hvis den ikke kommer sig ?

Og hvad gør jeg generelt ved vores store vinduer, det er ikke første gang en fugl er fløjet ind i dem. Klistre de der rovfuglesilhuetter på ?

Ja,ja, verden står i flammer og jeg sidder her og bekymrer mig om en blåmejse, men har nogen et eller flere gode råd ???

Med bekymret hilsen

Kirsten

De senest indberettede arter i Naturbasen: