Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

28. oktober 2008

Fotokonkurrence 29.oktober til 12.november: Mit landskab.

Jeg er ikke særlig meget hjemme de næste 5-6 dage, så jeg melder emnet ud nu til de næste to ugers legeplads.

.

Emnet er Mit landskab.

D.v.s. I skal tage landskabsbilleder, der viser de typiske træk på jeres hjemegn.

.

Eksempler kan være vilde vestkystbølger, blide sydsjællandske bakker, det flade Lolland....

Et rigtig vellykket billede, behøver slet ikke nogen forklaring om, hvor det er taget, for det ses bare...Men giv alligevel billedet en titel

.

Jeg vil acceptere mere ikke-natur end vi plejer, bl.a. landbrug, byprofiler...?? Ellers er det ikke nemt for en Københavner, vel? Nå,jo Københavns kanal eller en flok duer.

Hver deltager må sende max. to billeder, som skal være taget i konkurrenceperioden og være fra den danske "natur".

I den sidste ende er det vælgerne der bestemmer om der for lidt natur i et landskab til at de vil stemme på det.

.

Ingen klippe/klistre, men gerne alm. billedbehandling.

.

Konkurrencen starter onsdag aften den 29.oktober kl 21. og slutter onsdag den 12 november kl.21. Derefter er der 24 timers afstemning, som alle kan deltage i, også de, der ikke har lagt billeder ind.

.

Vinderen får æren af at arrangere konkurrencen og paralletråden fra den 26.november til den 10.december.

.

Og al unødvendig snak, undtagen ros til trådholder(=mig), henvises til paralletråden.

.

VH

Anne


De senest indberettede arter i Naturbasen: