Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. april 2009

Sten Fallos ?

da jeg var på asnæs v Kalundborg i påsken faldt mit blik på en sten der lå og skvulpede i vandkanten, den lignede til forveksling de tusinder af flinte kerne der ligger overalt på de danske strande bortset fra at facon og overflade slet ikke lignede noget jeg havde set før (jo faconen :) ) men den så så speciel ud så den måtte undersøges nærmere i de knap 30 år jeg har samlet flint/stenalder har jeg ikke set noget lignende - da jeg fik kigget nærmere på den så jeg et fint net af slibespor i hele længden , men! negative slibespor,- hele overfladen på stenen er svagt omdannet , så jeg gætter på at selve slibesporene er omformet og siden opløst så kun negativerne er tilage?? men jeg er ikke særlig stiv i omdannelse af flindt hvis der er nogen der kan hjælpe mig ? og evt fortælle om der er noget naturskabt der kan efterlade samme spor?


Foto: Sten Fallos Asnæs

De senest indberettede arter i Naturbasen: