Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

13. maj 2009

Fotokonkurrence 13 - 20.05.09 "Sig det med blomster"

At være quiz-master i disse tider er ikke nemt. ;-)

Man skal finde på et nyt emne, men efter næsten 3 år med fotokonkurrencer er de fleste gode emner brugt tidligere.

Man skal finde på et spændende emne, men det må ikke være så specielt, at det afholder nogle fra at deltage.

Man skal beslutte, om konkurrencen skal løbe over en eller to uger, og man skal beslutte om deltagerne må uploade et eller flere billeder.

Med hensyn til til de to sidste spørgsmål synes jeg nok, at den seneste tids konkurrencer har vist mangel på entydig respons, der kunne hjælpe ved beslutningstagningen. Deltagerantallet og antallet af uploadede billeder har svinget stærkt, uafhængigt af konkurrenceformen.

Jeg har derfor besluttet mig for det ”gamle” koncept, dvs. konkurrencen løber en uge, og hver deltager må uploade et foto.

Billedet skal være taget i konkurrence-perioden. Det må fylde 75 kb. Almindelig billedbehandling er tilladt, men ikke klippe/klistre.

Der er masser af blomster i naturen lige nu, så emnet burde være let tilgængeligt for alle, så jeg håber på stor deltagelse.

Konkurrencen starter den 13.05. kl. 21.00, og slutter den 20.05. kl. 21, hvor afstemningen starter.



Foto: gerner

De senest indberettede arter i Naturbasen: