Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

8. juni 2009

Hvem har en solsort med "ringetone"?

Nu har jeg hørt to solsorte på to forskellige lokaliteter med "ringetone". Det er jo velkendt, at solsorte indoptager områdets lyde i deres sang. Men det her lyder altså komisk. Hver eneste gang skal jeg huske mig selv på, at det er solsorten og ikke nogens telefon. Det er en nøjagtig kopi af den allerførste ringetone på mobiltelefoner. En klar lys gentagen ringen.

Det er nyt for mig, fordi jeg er vant til solsorte på landet, og de har selvfølgelig ikke den slags at kopiere :-)

Synes forøvrigt, at det forstyrrer min oplevelse af solsortens sang, som tidligere bare var dejlig. Nu venter jeg hele tiden på den "ringetone" :-P

Er der nogen med lignende erfaringer? Det kunne være lidt sjovt at få en slags uformel undersøgelse af, hvor udbredt det er :-)

Venlig hilsen Anni

De senest indberettede arter i Naturbasen: