Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

19. juni 2009

Stativproblem

Jeg har et Gitzo Gt 2530 stativ med et G 2180 hoved, som anvendes til teleskop samt til fotoapparat. Både skopet samt fotoapparatet har påmonteret ”sål” således, at det er hurtigt at skifte.

Da jeg nu også skal begynde med lidt makro fotografering har det vist sig, at selve stativstangen i midten ikke egner sig vældig meget til dette formål, nemlig at kunne komme helt ned til jorden. Når stativet skræver fuldt ud er stangen hvorpå stativhovedet sidder for lang. Man kommer ikke ned og vinkelret ind på emnet. Desuden skal der også påmonteres et nyt hoved som kan vippes.

Jeg har søgt lidt hist og her men kan ikke umiddelbart finde frem til en ”kort” stang til stativet. Skulle der være en som ved noget om hvor en sådan kan opdrives til dette stativ eller man kan vel evt. benytte sig af en anden - andet mærke, men blot diameteren passer?

På forhånd tak,

Mvh,

Torben


De senest indberettede arter i Naturbasen: