Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

23. august 2009

Tilbehør til min D90 - hjælp søges!

For ca. et par måneder siden købte jeg min D90''er, som jeg er vældig glad for, og jeg har da også et par ting på "ønskelisten" over tilbehør til kameraet.

Jeg har blandt andet Nikons 105 mm makroobjektiv, men jeg kunne godt tænke mig at komme endnu tættere på motivet, end den kan klare. Men hvad skal jeg købe? Jeg synes at have forstået, at der er flere muligheder, men jo mere jeg læser om det, jo mere forvirret bliver jeg! Jeg søger ingen "i mangel af bedre"-løsning - men hvad er det bedste jeg kan købe, for at få en større forstørrelse? Har du en god ide, vil jeg meget gerne høre om det.

Derudover vil jeg også gerne have en ekstern flash til makrofotografering, men hvilken slags skal det være? Skal man virkelig give mange tusinde kroner for at få et ordentlig flash? Den skal udelukkende bruges til makrofotografering i det fri, og jeg er både til "postkortmotiver" og motiver med omgivelser.

Og så til sidst.... Jeg købte også et Hoya HMC Cir-Polarizing filter til kameraet (altså ikke til brug på makro''en!) Jeg har endnu ikke rigtig brugt den endnu, da jeg jo mest gør mig i makrofotografering, men jeg har et enkelt spørgsmål til polfilter-ejere.... Når jeg kigger på filtret i lyset, ligner det, at der er "aftryk" i glasset - men det er der altså ikke!! Ser den slags filtre bare sådan ud, eller har jeg fået fat i en mandagsmodel?

Venlig hilsen Hanne

De senest indberettede arter i Naturbasen: