Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

25. juni 2006

Ødelagt stærekasse

For lidt siden kom jeg til at kigge over på læhegnet, og opdagede, at min stærekasse pludselig havde fået et andet udseende :-(

Da jeg så gik over for at kigge nærmere på den (havde desværre ikke kameraet ved hånden dengang, for så ku' jeg have fået et godt billede), hørte jeg det puslede hen gennem underbevoksningen.

Jeg troede det var en af mine katte, men så stod der pludselig en mår kun ca. en meter fra mig, men den forsvandt dog skyndsomt, da den opdagede jeg stod der, så jeg formoder det er den der har ødelagt kassen.

Indtil fredag var der stære ved kassen, og den er sikkert blevet ødelagt i går eller i nat regner jeg med, da jeg ikke var hjemme siden fredag aften, men hvorfor kommer måren så tilbage. Vil den bruge kassen til noget, for jeg regner da med, at den allerede har taget det den kunne bruge.

mvh Eva


Foto: Eva Hansen

De senest indberettede arter i Naturbasen: