Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

10. december 2009

burde jagt udlejet af lods ejer i vor national parker være lovlig?

hey jeg har flere oplevelse i national parken thy(også fra folk på gåtur og søndags udflugt)ang jagt på deres tur skud over hovedrene på dem...som jeg ser det er der en del lods ejer der kun tænker på profit ved udlejning af jagt i national parken thy...jeg kan gå med til en eller to udannet jæger til påkørte dyr eller syge dyr,og holde nogle bestande nede..og sætte fælder op til de vilde mink der er altødelæggene her oppe i thy og vilde katte fra klitmøller og andre sommerhuse områder,der tit er at finde ved v.vandet sø og en del andre heroppe...her ude har vi nok i at hjardemål og østerild plantager skal være tyske siemens og vestas hav vndmøle test center med 250 meter høje vindmøller og vil fælde,et kæmpe område...og hvor skal dyrene flyt hen?hvad med,orcideerne der er der inde i plantagerne og skovene,plus min egen hobby,store macro livt og fugle træk op til vejlerne mere nord på i thy...hvad kan vi gøre jeg har mindst 20 dyr og planter i dette område der står på rødartelisterne ?? håber at få en god debat... bedste hilsner allan

støt os i kampen mod vindmølle test center .området er et af få vildenatur steder eller gamelt genetableret til bage i danmark.og NEJ TIL JAGT I NATIONALPARKER!!!

ditcentrum.nordjyske.dk...162366

www.facebook.com/nationalttestcenter


De senest indberettede arter i Naturbasen: