Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

7. april 2010

Fotokonkurrence - "NATURENS REPRODUKTION" - 7/4 til 21/4 2010

Hej alle,

da fotokonkurrencen nu efterhånden har nogle år på bagen har vi jo allerede været vidt omkring emnemæssigt. Jeg synes derfor, at vi er nået det punkt, hvor lidt lejlighedsvis hyggelig årstidsbestemt og – hvem ved – måske traditionsdannende genbrug kunne være på sin plads.

Jeg har derfor været en tur i arkiverne efter emnet: NATURENS REPRODUKTION.

Det kan opfattes meget bogstaveligt eller tages i mere overført betydning som naturens fornyelse. Det er op til deltagerne.

For et par år siden blev emnet bragt lidt senere på året, men der burde være rige muligheder allerede nu. Jeg håber ikke, potentielle deltagere bliver trætte af endnu et rigtigt ”forårsemne”, men jeg har nu en gang svaghed for meget ”åbne” og årstidsbestemte emner.

Deltagende billeder skal være taget og uploadet i tidsrummet mellem onsdag den 7. april kl. 21.00 og onsdag den 21. april kl. 21.00.

Det er ikke tilladt at klippe/klistre. Kun almindelig billedbehandling og beskæring accepteres. Kun billeder taget i Danmark, Grønland og Færøerne accepteres.

Alle billeder skal have en kort titel, og dato for optagelsen skal angives.

Hver deltager må kun indsende 2 billeder.

Vi forventer, at de som indsender billeder også afgiver stemmer på deres favoritter, men alle andre brugere på F&N er også meget velkomne til at stemme. Der stemmes fra 21. april kl. 21 til 23. april kl. 21.

Ved stemmeafgivelse bedes valget begrundet – eksempelvis m.h.t. relevans til emnet, teknisk kvalitet, kreativitet og komposition. Det er op til den enkelte at vægte kvaliteterne i forhold til hinanden.

Som vanligt skal der afgives tre stemmer på hhv. 3, 2 og 1 point, og vinderen får fornøjelsen af at arrangere fotokonkurrencen med start to uger efter denne konkurrenceperiodes udløb.

God fornøjelse,

Kristian



Foto: Kristian Stengaard Munkholm

De senest indberettede arter i Naturbasen: