Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

2. maj 2010

Er det her en lærkeunge?

Hejsa :)

Jeg må nok erkende at jeg ikke er den skarpeste fuglekigger - så må have lidt hjælp her :)

Min hund støvede i dag en lille fugle unge op, den her knap nok fået fjer. Blød om hjertet kunne jeg ikke få mig selv til at aflive den da den sådan set emmer af liv trods mødet med min hund.

Jeg vil jo gerne se om jeg kan holde liv i den, men nummer et må være at finde ud af hvilken fugl det er. Mit bud som lægmand lyder på en lærke - men er det rigtigt? Den blev fundet på en mark, højest sandsyneligt i en rede, men jeg kunne ikke lige umiddelbart se reden.

Der kommer et billede senere :)

Skal sådan et lille skravl under en varme lampe eller hvordan? Evt bud på hvad jeg skal fodre den med er også velkomne :)

Eller kommentarer om hvor tosset et projekt det er prøve at holde liv den er også velkomne :)

//M


De senest indberettede arter i Naturbasen: