Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

20. august 2006

Er fladskærme gode nok?

Hej

Jeg har spekuleret på at købe en fladskærm, men jeg må indrømme, at det jeg har set fladskærme præstere mht. redigering af fotos, ikke har imponeret mig. Det kan have været fordi, de ikke har været justeret korrekt, men det kan også være fordi en fladskærm kun kan vise en brøkdel af de farver, som en CRT-skærm kan.

De fladskærme jeg har set, har ikke kostet astronomiske summer.

Jeg har i dag en 19" trinitron CRT-skærm (flat screen), som laver et glimrende billede, som jeg ikke synes de fladskærme jeg har set, kan leve op til.

Hvad er jeres erfaringer mht. CRT-skærm kontra fladskærm. Har jeg været uheldig med de fladskærme, jeg har set på? Eller skal man op i prislejer, der er meget høje for at få noget, der minder om CRT-kvalitet?

Kan en fladskærm overhovedet anbefales til fotoredigering?

Jeg skal lige tilføje, at jeg ikke er en nørd mht. til skærmbilledkvalitet, men det ville ærgre mig at komme hjem med en fladskærm, der er ret meget ringere end, hvad jeg har nu.

Med venlig hilsen

Peter Krogh

De senest indberettede arter i Naturbasen: