Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. september 2006

En fugleunge... Hjælp!

Hej.

Nu skal i hører.

Jeg er i besiddelse af en "lille" fugle unge,.. som jeg er ret sikker på er af arten Mursejler...

Min søsters kæreste fandt den (han er pedel på en skole), da den var faldet ind af et vindue og lå på guvlet i fysik-lokalet. Den så svag og meget sulten ud.

Han tog den op og tog den med hjem, der fodrede de den og plejede de den i 1 uge. Og den kom sig rigtigt flot.

Så var det at vi (mig, manden og vores lille dreng) var på besøg, og så denne lille fugl. Da jeg var i slutningen af min barsel, tilbød jeg at ta den med hjem og passe den indtil jeg skulle starte igen.

Da de grundet den nødvendige fodring ca hver 2.time blev nød til at ha den med over alt, PLUS på arbejde.

Så jeg fik ondt af dem, og tilbød min hjælp.

Nu har vi haft den i lidt over 1 måned,.. og fuglen trives og er fuld af energi.. Den bliver stadig fodret af hånden, da den ikke selv kan endnu. Men ikke lige så ofte mere, nu med 3-4 timers mellemrum.

Mit problem er nu, at jeg starter om et par dage igen på arbejde, og ikke kan ha den med på arbejde.

En anden ting er at vi har forsøgt flyve træning med den,.. altså kastet den op i luften på en MEEEEGET forsigtig måde,.. den flyver også.. eller nærmer svæver,..! Men kan ikke styre retning og lander oftes i en busk eller i en mur. Og ryster når man kommer og henter den der, som om den er bange for at flyve.

Jeg er bare i 7-sind.... hva søren skal jeg gøre?

Enten må den snart være klar, ellers så bliver den de måske aldrig?

Den er ellers glad og pippet lystigt, især ved madtid... da den er meget mad-glad.

Har virkeligt brug for hjælp..

Mange hilsner fra Nille

De senest indberettede arter i Naturbasen: