Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

22. november 2010

Vi starter Forfra, -2.årgang .....

Det er mig en glæde at få lov til at starte 2. årgang ! :-)

Og et håb, at tråden må bugne af interessante billeder og oplysninger on den danske flora -vilde såvel som haveplanter/stueplanter tilsat krydderier af alskens karakter.

Personbilleder ikke så tosset "krydderi"...

Alle er velkomne til at indrapportere her, hvad der ses i det ganske land ....

Humør, drilleri, "pral" ,visdom, glæde

Billedet er ...selvfølgelig JUDASPENGE ....

her fra Øksedal -den har ikke ønsket at starte forfra, -

vi har haft sne -vi har haft nattefrost -

så ligeså let som sidste år, går det nok ikke -her kom sneen 16.december....

men i dag er det væltet ind i den foregående tråd med udholdende vækster -specielt fra det bynære miljø -

så lad os i dette mødsted forsøge at dele vore glæder -

det er ike -slet ikke slut endnu

Lister kommer der også -selvom jeg nok ikke når sidste års standard som i Oles tråd....jeg er faldet lidt af på den....:-S ,..må jeg erkende..

Første "race" er indledt -nemlig Almindelig Røllike -

jeg undlader at nævne de første combatanters navne ;-)

-og hængepartier fra sidste tråd, bl.a.Spiranthes odorata, som er i pleje hos Svoger Bjarne....

(han får den IKKE....i blomst....;-))

Tag godt imod tråden, mødestedet, den landsdækkende excursion....

Hvem ved, om vi næste år kommer til at se Knælæbe.....

Poselæbe....og nye sensationer fra Knud i Thy....måske finder Gerner eller Jørn Fjeld-Hestehov....

Sylvia slipper måske for majsmarker -ser Anne Nordisk Radeløv(Svoger Bjarne og jeg glæder os til et besøg)....kan Ole finde nyt....har Sven Erik udtømt Aldershvile Skov og Bøndernes Hegn -finder Jens,Per og Bjarne Sækspore....Hans Ø viser måske Edderkoppeurter...Hvad sker der i Gedser, Hans....

Eva er stærkt savnet, men jeg tror, hun vender stærkt tilbage...fortsætter Svoger Bjarnes vilde ridt i botanikken... botanikkens glæder -kan jeg lokke Arne Jørgensen, Aage Pedersen og Smede Bjarne herind....kan Randi formå at få Erik Kromann med på et billede -Ella Margrethe og Conny samt Birthe må meget gerne fortsætte med alle de dejlige billeder...får Einar besøg i Store Vildmose ...Vil Mats stadig glæde med sin store ekspertise og hjælp....og HENRY -tar han flere byer under sine vinger..

Bager Lise en krans eller spandauere/chokoladeboller...

-Poul Evald har så mange spændende ting -måske får vi nogle

Peberholmberetninger...Henny, Tine -hvad har de...og Bornholm vil vi ikke snydes for, Klaus...Hanne Farnæs,Thomas Kehlets flotte billeder,Kristian og Inge Lises Sdr. Jyllandsberetninger -Erik i Silkeborg...og Finn må da gerne vise lidt Krible/krableland plus en enkelt Vingekurv

-...JEG glæder mig og byder så hjerteligen velkommen -

tråden kører fra i dag 22.-11 til 1.januar

...her fra Øksedal...

JUDAsPENGE...(Lunaria annua)Korsblomstfamilien...

-og så er jeg foriøvrigt meget træt......

men ønsker god nat til eventuelle natgængere....

:-) :-) :-)

Per


Foto: Per Taudal Poulsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: