Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

17. februar 2011

Rødstjært hun?

Hej

Kunne dette være en rødstjært hun? Vi har haft et par der havde unger i vores have (lidt syd for Mariager), hannen var ikke til at tage fejl af, sikker en flot fugl, ham fik jeg desværre aldrig et billede af, men jeg spekulere på om dette kunne være hans ”kone” :o)

Hun gik og fangede tissemyre, sikkert til sine unger, vi lader fuglene tage tissemyrerne på terrassen, dette er nu også det eneste sted vi har dem, så fred være med dem, og hvis de kan give et tilskud til fugleungerne, så har de jo også en berettigelse i vores have.

Hannen tog hans rolle som fader og beskytter meget seriøst, hvis jeg kom ned i nærheden af hvor de havde deres unger, fik jeg klar besked på at smutte igen.

På et tidspunkt havde vi besøg af et egern i haven, den var fuglene ikke glade for, og rødstjært hannen fulgte den helt ud af haven, hidsig lille fætter :o)

Jeg ved godt at det er nogle seriøs dårlige billeder, beklager.

Hilsen Lene



Foto: Rødstjært hun?

De senest indberettede arter i Naturbasen: