Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

16. marts 2011

Traktorer skal ikke forhindre dialog

Jeg er spændt på, om det bliver til at komme frem til Christiansborg for traktorer i dag til det politiske debatmøde om landbrug og natur. Forud for min tale føler jeg mig nærmest som en slags mægler i striden.

Jeg er ked af, at Karen Ellemann af uransaglige grunde føler sig "truet af traktorer" og bliver væk fra den politiske debat i dag. Det sender et forkert signal.

Men jeg støtter miljøministerens synspunkt om, at de sure i klassen skal holde op med at stå i hver sit hjørne og hyle op. Der er brug for dialog, nytænkning og løsninger i fællesskab, hvis naturen og landbruget skal udvikle sig sundt sammen fremover. Netop derfor er det politiske debatmøde i dag på Christiansborg så vigtigt. Det er godt, at alle de øvrige politikere ikke er bange for traktorer og stiller op.

Min indledende tale med forslag til en ny udviklingsplan for landbruget og naturen i Danmark kan læses på Dansk Naturs blog dansknatur.wordpress.com fra kl. 13.00.

De senest indberettede arter i Naturbasen: