Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

21. maj 2011

Jeg fotograferer meget !

Har gennem de seneste 6 år taget vel 60.000 fotos af vekslende kvalitet. - Har anvendt Canon G7, og har nu et G9, som er blevet noget ridset efter et par ture i marken.

- Nu får jeg vel en masse uudtalte tanker som: "skide amatør" og hvad værre er. - Jeg tilhører "ældrebyrden", og vil ikke til at investere i en masse avanceret udstyr. - Men naturligvis frister SLR kameraer mig. - Jeg synes G9''eren kan en masse, men hvor er der meget, som den ikke kan. Man skrev i sin tid, at den var konstrueret som en tankvogn, og det passer sgu.

Men til spørgsmålet:

Kender nogen et kamera, (med G9 som udgangspunkt), som kan lidt mere. - Og jeg remser op: Større vidvinkel og zoom, mindre støj, lidt bedre billedkvalitet, o.s.v.

Umiddelbart kan jeg jo slå ned på flere, som reklamerer med acceptabel vidvinkel og zoom op til over 3ox - men jeg ved jo godt med mig selv, at man ikke får ret meget forærende. Men min pung siger mig, at jeg skal finde et acceptabelt kompromis.

Hvis der er nogen, som kan bevæge sig ned på mit niveau, ville jeg være meget taknemmelig for alle input. - Please!

Venlig hilsen

Kurt Winkler

De senest indberettede arter i Naturbasen: