Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

24. juli 2011

Nu skal jeg til det igen - nyt kamera...

Jeg har haft Canon EOS 450D i næsten 3 år nu, og jeg er ikke længere tilfreds med billedkvaliteten.

Derfor har jeg, i de sidste par måneder, kigget efter nyt kamera. Jeg har bl.a. kigget på Nikon D7000, Canon EOS 7D, Canon EOS 1D mark III, Canon EOS 1Ds mark II, Nikon D700 og Canon EOS 5d mark II.

Jeg er så nået frem til at det enten skal være Nikon D700 eller Canon EOS 5D mark II - så langt så godt. Men det har ikke gjort det meget lettere at vælge - jeg er stadig meget i tvivl.

Dét at jeg har Canon i forvejen, er ikke engang nogen fordel, da de objektiver jeg har, er EF-S objektiver, som altså ikke kan bruges på fullframe-kameraer, som 5D mark II jo er.

En ting jeg ikke er glad for, er ISO-støj. D700 er lidt bedre end 5D mark II på dette punkt, men det er så lidt, at det nok ikke gør den store forskel.

Jeg vil meget gerne høre jeres erfaringer om disse kameraer, og høre hvad for et kamera i vil anbefale. :)

Med venlig hilsen

Mathias Holm

De senest indberettede arter i Naturbasen: