Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

1. august 2011

Sommeren er startet FORFRA -cyklen køres i stald, men vi fortsætter i august....

....hvilken Tour....(y)

-kan det fortsætte ?? -Nej, nej ...., men mindre kan også gøre det. Vi nærmer os med haste fjed 2-året for den første " Forfra tråd....

Dagens excursion til Hobro/Mariagerområdet startede lovende !Der blev lovet udelukkende DRIVE -IN.......Lugejern aldeles unødvendig, blev det stærkt påpeget. "Bare sæt dig ind i bilen, læn dig tilbage og nyd Hobro og omegn".....

-"vi har hindbærsnitter og drikkelse med -husk apparatet"....:-)


Femten minutter senere havde mine stakkels knæ måttet agere lugejerne !!! opad den meget stejle, lerede skrænt inde i den mørke, mørke skov..bittesmå grene betød forskellen mod at styrte i dybet....Svinklovene var at sammenligne med PROMENADE...heldigvis var der nogle forvredne jernbaneskinner, jeg frit kunne hænge i, medens jeg forsøgte at få "billeder i kassen"...i øvrigt begyndte det også at regne, men det kølede dog den brændende pande og de glødende knæ.....

Således blev Tour de Nature på stærkeste vis afsluttet...

Senere på dagen tog Jens retfærdigvis revanche...klassisk Drive-In med Sort Fladbælg,(!!!!)Tårnurt,Kransbørste,Nikkende Flitteraks, Enblomstret Flitteraks,Skov-Løg,Stor Frytle,Skov-Stilkaks,Smuk Perikon,Kær-Svinemælk,Sød Astragel, Stivhåret Kalkkarse, Nælde-Klokke og Gærde-Kartebolle med fjordudsigt...

HERLIGT -herligt !! :-)

August måned starter med sol og sommer -og kan I løsrive jer fra badenymfer mm, ja -så hop på "Forfravognen" -

Alle de flotte billeder I tager i det ganske land, glæder dagligt herinde.

Også "haven" må kunne byde på spændende ting -drivhuset -vindueskarmen.....

Stafetten skulle gerne sendes videre til den blå Septemberhimmel, men kommer tid, kommer råd -

-nu er det Forfra i august -alle er velkomne og dørene ud til det ganske land er ÅBNET....:-)

-der er ikke indkommet nye forslag til pennefører, så...ææhhh ;-)

:-)



Foto: Per Taudal Poulsen

De senest indberettede arter i Naturbasen: