Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

5. december 2004

Hjælp til køb af teleskop...



Jeg er med tiden, mere og mere blevet interesseret i fugle m.m.,og ikke mindst på grund af denne side...Nu har jeg besluttet mig for at gøre noget mere ved det og starte stille op med noget mere end bare mit spejlreflekskamera. Jeg vil gerne have et teleskop, så jeg kan komme nærmere ind på fuglen...

Da jeg ik´ er den mest velhavende studerende må det højst koste 2000 kr. Jeg stiller selvfølgelig også nogle krav. Jeg har et Olympus OM-10 spejlreflekskamera, som jeg tager en masse billeder med og jeg kunne jo godt tænke mig at forbinde det med teleskopet, så jeg kan tage nogle endnu bedre billeder, end med de linser jeg nu bruger. Findes der stadig produktion af sådanne teleskoper, eller er det hele blevet digitalt nu?... Det må gerne være brugt og kan det betale sig at købe fra udlandet?

En masse spørgsmål, men jeg håber at I er nogle med erfaring på dette område og at I kan give mig nogle gode råd til, hvordan jeg får det bedste for pengene!

På forhånd tak.

Mvh Danny

De senest indberettede arter i Naturbasen: