Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

9. april 2007

Hjælp med vudering af fotos, point osv.

Jeg lage forleden et foto af Grønåret Kål ind på galleriet: www.fugleognatur.dk/gallery...

Og blev lidt overrasket af den hårde dom! 2 afgivne stemmer: ialt et snit på 7 point. Efterspurgte under indlægget på Lille Kål versus Grønåret kål: www.fugleognatur.dk...show_message hvorfor?

Lars S. M svarede tilbage, og begrundede hvorfor de 7 point. Problemet er bare vores meget forskellige billedeopfattelser. Vi kan nok ikke blive enige om Jævn til under middel, jeg synes fotoet beskriver sommerfuglens adfærd fint, som er aktiv på blomsten med nok detaljer, (hvis der skal flere detaljer med, kræver det en højere opløsning: www.danske-natur.dk...lep5050a.jpg ) . Jeg vil ikke ud fra min egen opfattelse accepterer Jævn til under middel!! Det har jeg ikke fortjent! Er der andre der har en mening om dette!

De senest indberettede arter i Naturbasen: