Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

21. februar 2013

Journalist søger identifikation af fuglesang

Kære brugere,

Jeg er i gang med at undersøge om en semi-kendt eventyrer, der hævder at have gået gennem Gobi Ørkenen, faktisk taler sandt eller ej. Han har meget lidt dokumentation fra ekspeditionen, men jeg mangler stadig "det afgørende bevis". Derfor er dette måske lidt et vildskud, men jeg prøver alligevel:

Eventyreren har sendt en del video fra turen til Mongoliet ud. I dette klip www.youtube.com/watch... ligger han angiveligt inde i sit telt i Gobi Ørkenen. Klokken skulle være ca. 4 om morgenen og i baggrunden kan man høre fuglesang(I skal skrue godt op og måske bruge et par gode høretelefoner).

En rejseagent i Mongoliet siger, at fuglene ikke er aktive på det tidspunkt af dagen og at der kun er få arter i ørkenen. Men han er ikke ornitolog.

Spørgsmålet er om I kan identificere hvilke fugle der er tale om? Eventyreren har tidligere boet på Fyn, så jeg tænker at optagelserne kan stamme fra hans baghave.

Tak for hjælpen!

Mvh.

Lasse Rahbek

De senest indberettede arter i Naturbasen: