Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

22. juni 2013

er der ikke et kæmpe fald i antal blåfugle i år eller sommerfugle i det heletaget

Hej jeg har lagt mærke til et kæmpe fald i antal sommerfugle heroppe i Thy på de steder jeg plejer har gjordt siden 2006/2007 reg blåfugle & andre sommerfugle & jeg kan se det tydeligt at den tøre marts april & kolde må have spillet ind at der er et få tal af blåfugle,men Hvidvinget sommer fugle som lille kålsommerfugl er i hobe tal her oppe ;det er ogaå okay men jeg har ikke set en blåfugl kun en enkelt lille ildfugl & et par bredpander som også er faldet i antal hvad de plejer midt i juni mdr at være på..Håber de får en bedre juli & august månder..Er der andsre der har set det samme eller mangl på små blå sommerfugle??? mvh Allan :-) Det var bare noget jeg har lagt mærke til ikke andet ;-) God Sommer Derude til jer alle sammen :-) HUSK DEN NYE THY NATIONALPARK APP ER SNART PÅ GADEN :-)


Foto: allan modeweg-hansen

De senest indberettede arter i Naturbasen: