Forum-arkiv

 Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

29. juni 2013

Lad os lave vores egen natur!

Danmarks natur bliver kedeligere og kedeligere. Arterne er i tilbagegang. Så lad os sætte nogle af de forsvundne spændende arter ud igen!

For kort tid siden Eghjorten, og nu Mørk Pletvinge, ny art for Sjælland: www.fugleognatur.dk/gallery...

Jeg skal snart til Norge, - måske skulle jeg tage Kongescepter og andre arter med hjem, som er forsvundet gennem tiderne fra Danmark, - sådan drysse dem lidt rundt omkring i landet, hvor der er naturplejeprojekter i gang, - for sådan rigtigt at vise at naturpleje er godt for biodiversiteten!!!

Altså, - det her er jo helt skævt. Jeg kan kun opfordre til, at man kun flytter rundt på organismer, hvis det er et led i en større velargumenteret handlingsplan for hele den danske natur.

Danmarks natur er ikke en zoologisk eller botanisk have, - eller jeg bør nok skrive "var".

Det er skidt, at man er begyndt at forurene/forfalske den naturligt forekommende artssammensætning uden for haver, parker og Zoos.

Det er bare min mening, og da det i høj grad handler om etik/natursyn, har jeg ikke flere "argumenter" end, hvad jeg her har skrevet.

Jeg er nok bare blevet en gammel gnaven mand, så jeg overgiver mig på forhånd til skaberne af den nye popnatur. Tillykke med sejren, - jeg håber I ikke gør alt for meget skade. Jeg tager nu "JA"-hatten på og vil gøre mit bedste for om ikke på egne vegne så i hvert fald at glæde mig på jeres vegne.

Bedste hilsner

John


De senest indberettede arter i Naturbasen: