Navn |
Forum -> Svampe og mykologi
-> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde
|
 Karl Kjærgaard
|
Violet Hekseringshat? for anden gang på en uge. (Læst 135 gange) Postet d. 28-10-19 kl. 16:05
|
For få dage side fik jeg hjælp til Violet Hekseringshat, - se linket HER.
Nu tror jeg, jeg er stødt ind i den igen, men tvivlen nager, for denne/disse er meget blegere i farven.
11 stk. blev fundet voksende - som cirkeludsnit - i overgangen mellem overdrev og egekrat på den tørre del af Strandkærstien, Mols.
Ingen lugt- og smagsprøver ved denne lejlighed.
Hvad mener de mere svampekyndige? - Tre billeder følger.
Venlig hilsen
Karl Kjærgaard
 Karl Kjærgaard har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Besvar | Kommentér
|
 Karl Kjærgaard
|
#1 Kommentar postet d. 28-10-19 kl. 16:06. Emne: Violet Hekseringshat? for anden gang på en uge.
|
 Karl Kjærgaard har vedhæftet dette billede Klik på billedet for original størrelse (800 x 450)
|
Besvar | Kommentér
|
 Karl Kjærgaard
|
#2 Kommentar postet d. 28-10-19 kl. 16:11. Emne: Violet Hekseringshat? for anden gang på en uge.
|
|
Besvar | Kommentér
|
 Arne Jakobsen
|
#3 Svar postet d. 28-10-19 kl. 16:19. Emne: Violet Hekseringshat? for anden gang på en uge.
|
Det er også Violet hekseringshat Karl. De varierer en del specielt på hatten der kan være alle nuancer af violet, men stokken er ret typisk og beholder farven.
[Accepteret svar]
|
Besvar | Kommentér
|
 Karl Kjærgaard
|
#4 Kommentar postet d. 28-10-19 kl. 17:28. Emne: Violet Hekseringshat? for anden gang på en uge.
|
Tak for bekræftelse og kommentar.
Vh Karl
|
Besvar | Kommentér
|
|